Regulamin usługi “Bezkontaktowa dostawa żywności”
Realizacja Zamówienia
1. Złożone zamówienie zostanie realizowane do 7 dni roboczych, w przypadku
wydłużenia okresu realizacji Klient zostanie poinformowany drogą mailową.
2. Podczas składania zamówienia Klient zobowiązany jest do podania marki
zamawianego towaru. W przypadku nie uwzględnienia tej informacji, Sprzedawca zastrzega prawo do doboru towaru najtańszego, który znajduje się w jego aktualnym asortymencie.
3. W przypadku zamawiania towarów na wagę, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dostarczenia towarów o wadze różnej od wagi wskazanej w zamówieniu, przy czym różnica nie może być większa niż +/- 10%.
4. Jeśli, w przypadku towarów, których cena jest określana zgodnie z wagą jednostkową i których istota na to pozwala, klient zamawia pewną ilość sztuk zamiast określonej wagi, Sprzedawca dostarczy zamówioną ilość sztuk. Cena zostanie wówczas określona zgodnie z wagą zamówionej ilości sztuk takich towarów.
5. Klient podczas składania zamówienia winien uwzględnić informację, czy w razie braku zamówionego towaru lub zamówionej ilości danego towaru chce by do złożonego zamówienia dołączyć tańszy zamiennik, preferuje konsultację telefoniczną z pracownikiem sklepu czy też rezygnuje z zakupu tego towaru.
6. Sprzedawca zastrzega, że nie realizuje zamówień na produkty mrożone lub mocno schłodzone, które mogłyby stracić wartości spożywcze podczas transportu.
7. W przypadku sprzedaży produktów promocyjnych lub pochodzących z wyprzedaży, których ilość jest ograniczona, realizacja zamówień uzależniona jest od kolejności wpływu zamówień do Sprzedawcy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w przypadku wyczerpania zapasów danego towaru objętego promocją lub wyprzedażą.
8. W ramach jednego Zamówienia Klient ma możliwość zamówić maksymalnie:
15 sztuk poszczególnego towaru (w przypadku sprzedaży na sztuki) albo
15 kilogramów poszczególnego towaru (w przypadku sprzedaży na wagę).
9. W celu zapewnienia dostępu do niezbędnych produktów Sprzedawca zastrzega prawo do ograniczenia liczby sztuk, które Klient może zamówić w niektórych kategoriach.
10. Sprzedaż wyrobów tytoniowych i alkoholu może być dokonywana wyłącznie przez osoby pełnoletnie. Osoby dostarczające zakupy uprawnione są do żądania okazania dokumentu stwierdzającego wiek osoby odbierającej towar.
11. Wszystkie towary oferowane są fabrycznie nowe, wolne od wad prawnych oraz zostały zgodnie z prawem wprowadzone do obrotu.
12. Zamówienia są ograniczone do maksymalnej wagi 20 kg. W przypadku przekroczenia tej wagi, dodatkowa opłata za dostawę będzie naliczana za każde kolejne 20 kg.
13. Cena nie zawiera kosztów dostawy. Cennik kosztów dostawy osobisty znajduje się na stronie www.motogoniec.pl. Koszty dostawy zostanie dodana do wartości zamówionych towarów zgodnie z opcją dostawy wybraną przez Klienta.
14. Sprzedawca zastrzega prawo do naliczenia opłaty za opakowania, w tym np. toreb papierowych, toreb termicznych, potrzebne do jak najlepszego zabezpieczenia i przetransportowania towaru.
15. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych Klienta, np. w drodze kontaktu telefonicznego.
16. Sprzedawca dostarcza towar Klientowi wraz z dokumentem sprzedaży w postaci paragonu fiskalnego lub faktury VAT, jeżeli Klient podał dane niezbędne do jej wystawienia.
17. Klient lub upoważniona przez niego osoba zobowiązuje się do obecności pod adresem dostawy we wskazanym przez Kuriera terminie i przedziale godzinowym. W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem dostawy, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do obciążenia klienta kosztami dostawy oraz kosztami towarów ulegających szybkiemu zepsuciu, których ponowna sprzedaż stanie się niemożliwa
(np. sałata).
18. Wartość zamówień kilku Klientów dokonanych na ten sam adres dostawy nie ulega sumowaniu.
19. Sprzedawca nie realizuje zamówień w 13 dni ustawowo wolnych od pracy oraz w niedziele. W przypadku wyznaczenia innych, niż określone w zdaniu poprzednim, dni nierealizowania zamówień, Sprzedawca z odpowiednim wyprzedzeniem umieści o tym informację na stronie www.motogoniec.pl.
20. Zdjęcia zamieszczane na stronie www.motogoniec.pl służą prezentacji towarów. Zdjęcia i opisy umieszczane pod poszczególnymi towarami dostarczane są przez producentów, dystrybutorów lub sprzedawców regionalnych.
21. Dostawy są realizowane przez Agencję Pocztowo-Finansową “Motogoniec”.
Regulamin dostawcy znajduje się na stronie motogoniec.pl.
22. Na stronie motogoniec.pl znajduje się cennik dostaw.
Prawo odstąpienia od umowy
1. Z zastrzeżeniem ust. 3 poniżej, Klient może w terminie 14 dni od dnia realizacji zamówienia, od umowy odstąpić bez podawania przyczyny. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, klient powinien złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Rekomendowanym przez Sprzedawcę sposobem odstąpienia od umowy jest zgłoszenie odstąpienia u pracownika sklepu, wraz ze zwracanym towarem dowodem zakupu towaru w postaci paragonu lub faktury VAT.
3. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu od następującychtowarów:
a. ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia;
b. dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu opakowania nie
nadają się do zwrotu ze względu na ochronę zdrowia, lub ze względów higienicznych;
c. nagrań dźwiękowych lub wizualnych, a także programów komputerowych
dostarczanych w zapieczętowanych opakowaniach, jeżeli oparkowanie to zostało otwarte przez Zamawiającego;
d. prasy, w tym dzienników, periodyków lub czasopism.
4. Klient ma obowiązek zwrócić towary, których dotyczy oświadczenie o odstąpieniu od umowy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
5. Rekomendowanym sposobem wykonania prawa odstąpienia od umowy, który umożliwi Sprzedawcy jak najszybsze załatwienie sprawy jest osobisty zwrot towarów do placówki, z której realizowano zamówienie (adres właściwej placówki będzie umieszczony na paragonie) przed upływem tego terminu.
6. Zwrot towarów następuje na koszt klienta.
7. Sprzedawca niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od otrzymania od Klienta oświadczenia o całościowym lub częściowym odstąpieniu od umowy, zwróci Klientowi dokonaną przez niego płatność za zwrócone towary.
8. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu sposobu zapłaty, jakiego użył Klient.
9. Przed odstąpieniem od umowy, Klient nie powinien korzystać z towarów w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towarów. W przeciwnym razie, Klient będzie ponosił odpowiedzialności za zmniejszenie wartości Towarów.
10. Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie wyłącza uprawnień Klienta
wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu niezgodności Towaru z
umową oraz gwarancji producenta.
11. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Zamawiającemu, jeżeli
zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej (jako przedsiębiorca).
Reklamacje
1. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową po jego wydaniu
Zamawiający ma prawo złożyć reklamację bezpośrednio w sklepie Intermarché (ul. Chopina 27, Szczecin).
2. W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć do sklepu Intermarché (ul. Chopina 27, Szczecin) towar wraz z dowodem zakupu.
3. W przypadku Towarów żywnościowych reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową może być rozpatrzona przez Sprzedawcę, jeżeli została złożona niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową, jednak nie później niż w terminie 3 dni od dnia Realizacji Zamówienia.
4. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta.
5. O sposobie jej rozpatrzenia Zamawiający zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, emailem lub telefonicznie.
6. Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi
niezwłocznie po zgłoszeniu się Zamawiającego w sklepie Intermarché po otrzymaniu informacji o sposobie załatwienia reklamacji.
7. W przypadku Towarów, na które producent udzielił gwarancji, dokument gwarancji dostarczany jest wraz z Towarem, przy czym dokument ten wymaga potwierdzenia w sklepie Intermarché.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. W razie sporu ze Sprzedawcą lub jakichkolwiek wątpliwości co do swoich praw, Klient ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
2. Dostęp do pozasądowych procedur rozwiązywania sporów zapewniają np. stałe polubowne sądy konsumenckie działające w strukturach Inspekcji Handlowej. Zamawiający może również zwrócić się o pomoc prawną do Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumenta, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, oraz innych organizacji konsumenckich, takich jak Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Europejskie Centrum Konsumenckie, na zasadach obowiązujących w tych organizacjach.
Postanowienia końcowe
1. We wszelkich sprawach nie uregulowanych w powyższym Regulaminie mają
zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z dnia 24 czerwca 2014 r.) oraz innych odpowiednich ustaw.
2. Wszelkie wątpliwości wynikające z interpretacji Regulaminu należy interpretować w
sposób zapewniający zgodność Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi
przepisami prawa.
3. Wszelkie spory wynikające z realizacji Zamówienia, w przypadku braku polubownego rozwiązania, będą rozpatrywane przez właściwy sąd powszechny określony według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Zmiany nie mogą naruszać praw Zamawiającego wynikających z Zamówień złożonych przed wprowadzeniem zmiany. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od opublikowania na stronie www.motogoniec.pl.